"Poetry doesn't have to ryhme, it just has to touch someone where your hands couldn't"

Saturday, February 1, 2014

Manusia

Hye there ! FUH! (Lap-lap peluh yang hanya ilusi sendiri) Fuh !
berapa lama sudah aku tinggalkan ruangan blog ni. Tak terkira lamanya. Itu aku tak peduli mungkin kerna banyak lagi kesenangan sosial yang telah dicipta jadi tangan jemari aku sendiri tak cukup nak gunakan semua laman sosial ni. memang Sial ! haha.
Aku sendiri tak pasti apa mahu aku kongsikan kat sini. Aku just keliru dengan manusia yang mempunyai perasaan terhadap aku mungkin. Ya ! Bila dah berpunya dan ada benda baru datang. Yep! Benda baru aku tengah alami. Baik aku luah kat laman ni dari aku guna istilah 'Throwback' 'Terroobek' and so on.
Aku sendiri tak pasti patut kah aku beri lagi peluang pada manusia yang banyak bikin hati aku sakit, banyak main belakang aku, banyak guna helah dengan aku. Tapi hakikatnya aku masih terima dan masih beri PELUANG? oh shit !
"Why life is so complicated?" kata seorang gadis sunti kepada pokok kelapa di hadapannya.
Kenapa la kau nak complicated kan bagai.
Just see feel and go for it. (Ayat gentle untuk seorang girly macam aku)

Aku tak benci manusia yang bertopengkan tipu helah tapi aku benci dengan sikap buruk yang dia dapat. Kesian bila ada sesetengah manusia dapat sikap macam tu. So chill la. Dia mungkin boleh berubah cuma kena ketuk kepala dengan batu merah baru sedar kot. Itu hal yang sebenarnya aku sendiri tak boleh setlekan melainkan diri manusia itu sendiri. Mungkin aku boleh menjadi punca manusia berubah pada realiti bukan angan kosong dan tipu menipu. hehehe.
Bila ada manusia yang simpan perasaan yang bukan main lamanya dekat aku?
"OMG ! What should I do? Please ! Please !" kata seorang gadis sunti kepada dinding putih di biliknya sambil terpusing-pusing sampai pitam.
ERRR! What the heck girl macam ni....

APa susah kasi terus terang and make it clear sudah. Setle semua. Tapi itulah masalahnya. Tak kisah guy or girl same jer. Susah nak terus terang jujur explain everything well. Nak jugak tunjuk belas kasihan, simpati, peluang dekat manusia macam ni. Bila dah tunjuk sikap konon yer baik macam tu dah tersekat, mulalah jadi masalah orang ketiga, keempat, kelima dan berapa ratus un aku tak tahu la.

Mana hidup manusia macam kau tak complicated, tak penuh dengan dugaan, tak penuh dengan stress sebab kau sendiri cipta. So nak aku hempap kan batu apa lagi untuk kau betulkan kepala kau tu??haisyh !
Tipulah kalau aku sendiri tak pernah rasa benda semua ini, of course pernah sebab tu aku berani share all this things in professional way.
Sentap? Sentap itu lebih baik dari no hard feeling yang konon yer tak rasa apa-apa. Padahal bernanah dah hati uh. Hahaha (Nampak permainan kau)

Aku suka lihat kejadian yang berlaku kat manusia tambah sekeliling aku. Unik, pelik, lucu semua lah ada dan aku sendiri buat falsafah supaya aku sendiri dapat tempuh hidup aku yang mungkin adakalanya jalan lurus dan ada masanya penuh duri-duri yang buat aku terhinjut-hinjut nak berjalan.

Lepas aku share semua yang terpahat dekat hati aku ni, OKEY ! sebetulnya clear sikit stuff things yang berserabut dalam hati fikiran aku. Boleh aku download  yang baru. hehehe. so manusia !
Jadilah manusia yang bukan beri kesakitan kepada orang lain, tetapi beri kemujaraban kepada orang lain.
Tak susah kalau diri kau sendiri dah clear and clean.

 Salam dari manusia comel macam aku ni. teeeet...

No comments: