"Poetry doesn't have to ryhme, it just has to touch someone where your hands couldn't"

Tuesday, September 9, 2014

kerna "pernah"

kerna aku suka baca, aku suka curi, aku suka semat dalam hati, aku muhasabah diri.
ini hak aku. kau pergi jauh!

________________________________________________________________________


" hidup beb !"


hidup ini permainan yang kau mulakan sejak dari dalam kantang perut ibu kau.
jadi sama ada kau bermain dengan baik atau kalah dalam pertengahan jalan.
tapi aku tetap nak teruskan mainan ini.
kerna aku pernah.
pernah aku sayang seseorang yang boleh ku ungkap sangat-sangat.
sampai 
apa dia buat
apa dia cakap
apa dia dengar
apa dia fikir
apa dia percaya
apa dia suka 
apa dia benci

semua kau nak tahu
sampai kau sanggup maafkan apa juga salah dia
kecik, besar kau sanggup lupakan
sebab nak lupakan salah itu
lebih mudah dari kalau kau pilih
untuk lupakan dia

sampai dia kau letak paling atas
apa yang lain cakap
apa yang kanan kiri bisik
kau dengar tapi kau peduli apa !
untuk buang dia? mustahil !

sampai kau bukan setakat bayangkan 
malah kau doakan.

No comments: