"Poetry doesn't have to ryhme, it just has to touch someone where your hands couldn't"

Monday, November 10, 2014

Sebenarnya


Kamu.
Jangan putus semangat.
Kamu teruskan apa yang kamu telah mulakan.
Jangan datang kembali.
Pergi sejauh mungkin.
Ingat saat kamu lemparkan untuk semua berakhir.

Kamu.
Terus bersemangat.
Terus berani.
Terus belajar.
Belajar mengenali diri sendiri dahulu.

Kamu.
Aku di sini mendoakan yang baik.
Semua yang membelenggu itu urusan aku dengan Tuhan.
Jangan ditanya kenapa mengapa.
kerna kamu tidak layak untuk semua itu.
Kamu bukan lagi milikku.
Kamu sudah pergi jauh dari diriku.
Ingat sudah bukan?

Kamu.
Aku ingin terbang setinggi boleh.
kerna aku ingin mencari yang tahu menjaga diri ini.
Pergilah dengan bahagia yang kamu cari.
Andai ada kesal dalam dirimu, aku hanya mampu tersenyum.

Pilihan kamu hari ini, menentukan nasib kamu akan datang.
Jadi kamu sudah terlambat untuk semua.

Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata kamu binasa.

Sebenarnya, kamu cukup beri makna.
Sebenarnya, kamu, aku rindu kamu.
Kamu mungkin tidak akan pernah tahu itu.

tapi Tuhan tahu.
Tuhan, sampaikan rindu ini berlandaskan redhaMu.
Itu sebenarnya lebih bahagia.

No comments: