"Poetry doesn't have to ryhme, it just has to touch someone where your hands couldn't"

Wednesday, November 19, 2014

tak ghase?

Kau ghase?
Aku ghase!

Kau ghase apa aku ghase?
mungkin kau ghase.
tapi kau ghase tak apa aku ghase??!
.....................................
aku ghase perit!
kau ghase?
perit aku ghase lambat nak diubati.
kau mungkin boleh ambil ghase ni sikit letak dalam hati.
macam mana?

.......................................


ghase tak?
kau tanya lagi aku ghase apa?
isyh! kan aku bilang aku ghase perit!
peritnya ghase bila kau sendiri tak merasa.
peritnya ghase bila ku kau buat asam laksa.
peritnya ghase bila ubat ghase ini adalah kau yang sedang merasa!!!

..........................................


mana kau?
kau kata kau ghase kan?
mana kau?
telepati yang aku sampaikan pada kau
telepati berbunyikan rindu, bernafaskan cinta.
kau tak ghase ke?
atau ghase tu sampai pada orang lain?
mana kau?

............................................


sekarang kau ghase sikit kan?
sebab kau terpaksa.....

aku ghase perit ini tak hilang.
tapi ubat ghase ini hanya tinggal bayang.
kenapa kau cepat melayang?


kau kata kau ghase apa aku ghase?

.............................................

kau biarkan aku tunggu sampai aku dungu.

sampai hati kau buat aku mati dalam ghase macam ni.
kau tahu kan mati takkan hidup semula?
tapi kenapa kau matikan aku dengan ghase perit ni?
ubat ghase ini hanya kau,
kau belum ghase bukan?

atau

kau taknak ghase?



No comments: