"Poetry doesn't have to ryhme, it just has to touch someone where your hands couldn't"

Sunday, November 16, 2014

Tandas.

Suatu tika bila mana,

Kau kata "aku buat taik"
TUP!
aku sentap teramat.
aku flash laju-laju "taik" tu.

Aku kembali lagi,
aku cuba lagi,
kau kata "aku buat taik"
PAP!
aku terkedu lagi,
aku flash sampai guna clorox hilangkan "taik" tu.

Aku kembali bersih,
aku pinta lagi,
kau kata "aku buat taik"
TAP!
aku terkilan amat,
aku flash "taik" tu sampai hilang setiap sisa.

Aku kembali yakin,
aku mohon lagi,
kau kata "aku buat taik"
DUP!
aku tunduk malu,
aku tunduk lihat, tiada lagi sisa "taik" yang kau kata,
tapi aku flash juga sampai aku letak pewangi jenama Top.

Aku tenung kau,
aku pandang dalam-dalam,
aku sendiri kata "aku sudah buat taik dekat kau"
aku angguk, aku blah dari situ.

aku berjalan, nampak suatu tempat, aku masuk.
tempat yang sesuai untuk aku flash semula diri aku,
tandas,
aku menangis semahunya supaya nanti aku nampak dengan jelas
masih adakah lagi "taik" yang tinggal.





No comments: